Na Kasprowym Wierchu

sobota, 23 września 2023

Gdańsk i Gdynia


Wiele razy byłam w Gdańsku i jak się okazuje, nigdy nie mam dość :) Sprzyjająca pogoda dodatkowo zachęciła nas do wyjazdu na Wybrzeże. Nie miałam planu na zwiedzanie, ot zachciało się nam  pospacerować ulicami tego przepięknego, pełnych zabytków miasta. Przy okazji odświeżyłam nieco pamięć. Podejrzewam, że wielu z Was zaglądających na mojego bloga zna Gdańsk. Jeżeli chcecie sobie nieco przypomnieć, to zapraszam również na moje poprzednie wpisy z pobytu w Gdańsku, a jest ich 9.

Dwór Artusa



Ratusz



Zapraszam nad Motławę
















Muzeum II wojny światowej



To już Gdynia




Pomnik Gdynian Wysiedlonych

Niżej link do ciekawego artykułu na temat akcji wysiedleńczej.


Wysiedlani mogli zabrać tylko podręczny bagaż.




Pomnik Antoniego Abrahama  Syna Ziemi Kaszubskiej Bojownika o Jej Polskość

W drodze na Skwer Kościuszki mijamy napis: 
Zażółć gęślą jaźń


To żartobliwe najkrótsze zdanie zawierające wszystkie polskie znaki diakrytyczne


Na Skwerze Kościuszki






Kino 7d



Akwarium


Marina Gdynia




18 komentarzy:

  1. Spacerowanie po Gdańsku, to zawsze przyjemnośc, nawet, kiedy tłumy i niepogoda:) Dawno nie byłam, ostatnio cztery lata temu, tęsknię bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Mam to samo, choć wiadomo, spacerowanie w pogodny dzień to dodatkowa przyjemność. Pod parasolem też byłoby ciekawie :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Powiem krótko... Gdańsk to miasto przepiękne... A i Gdynia też ma własny charakter... Dziękuję że mnie tam zabrałaś.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  3. Przecudnie zaprezentowałeś Gdańsk i Gdynie na swoim blogu. Uważam, że Gdańsk to jedno z najpiękniejszych miast nie tylko w naszym kraju. Chciałabym tam powrócić ponieważ w tych miastach byłam tylko dwa razy. Droga Mery bardzo Ci dziękuję bo moje wspomnienia dzięki Tobie odżyły na nowo.
    Życzę Ci pięknej, jesiennej niedzieli:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Łucjo :) Pozdrawiam i życzę miłego dnia :)

      Usuń
  4. Kocham całe Trójmiasto i zawsze z ogromną przyjemnością się z Tobą przespaceruje.
    Pozdrawiam.:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bo Gdańsk to miasto, którego nie można mieć dość. Dodaj do niego Gdynię i Sopot i mamy przepis idealny na urlop lub weekend. Gdynia to moje miasto i Trójmiasto znam doskonale zatem wiem co mówię 😊. Trzy miasta, każde inne, wszystkie zachwycające. Pięknego tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za piękny komentarz. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Trójmiasta nigdy dość, zwłaszcza, że widać nowe atrakcyjne miejsca i dekoracje. Dobre nasz oko do szczegółów. Fajny spacer.
    Dzięki, pozdrawiam 😘

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia. W zeszłym tygodniu byłam z mężem w Malborku i Gdańsk był naszą opcją awaryjną gdyby czasu starczyło po tym co chcemy zwiedzić. Nie starczyło, więc trzeba będzie wrócić :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Na pewno jeszcze pojedziecie do Trójmiasta, bo inaczej być nie może ;)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. W Trójmieście jest gdzie się poszwendać. Ostatnim razem byłam kilka lat temu na jeden dzień. Szłam przetartymi szlakami, ale z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń