Na Kasprowym Wierchu

środa, 6 września 2023

Na Wyspie Młyńskiej w Bydgoszczy

 Kilka dni temu zajrzałam na Wyspę Młyńską żeby zobaczyć jakie zaszły tam zmiany. No i rzeczywiście są nowości. 


Rzeźba flisaka nad Brdą.
 

W dali piękny budynek Opery Nova.
Budowano ją wiele lat, a obecnie rozpoczęto budowę czwartego kręgu.





Most Jana Kiepury łączy Operę Nova z Wyspą Młyńską.




W okolicy Opery Nova stoi ławeczka Ireny Jarockiej. Uroczyste jej odsłonięcie nastąpiło w 2019 roku. Piosenkarka nie miała specjalnych związków z miastem, ale właśnie tu w Bydgoszczy już 26 lat funkcjonuje fanklub Ireny Jarockiej, którzy zabiegali o postawienie ławeczki.

To już Wyspa Młyńska z Młynami Rothera


Teren rekreacyjny
Opera Nova 
Młyny Rothera to kompleks składający się z obiektu młyńskiego i dwóch spichrzy. Zabytek z XIX wieku 
został odnowiony i zrewitalizowany. Odbywają się w nim liczne wydarzenia organizowane przez Centrum Nauki i Kultury Młyny Rothera.































Pięknie tu...

17 komentarzy:

  1. Coraz tam ładniej, oglądam postępy i jestem pod wrażeniem.
    Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyspa Młyńska zmieniła się przez renowacje Młynów Rothera, ale jeszcze ciągle jest tu wiele do zrobienia.
      Urszulko, dzięki za komentarz i pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Podoba mi się to miasto i cieszę się z Twojej relacji. U Urszuli jakiś czas temu też była relacja z Bydgoszczy. Lubię w miastach rzeźby wykonane z brązu przedstawiające znane osobowości. Jest to bardzo ciekawy element miejskiego krajobrazu.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już od kilku osób słyszałam, że Bydgoszcz jest bardzo interesującym miastem i wartym odwiedzenia. Twój post też to potwierdził, z pewnością to miasto odwiedze

    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszy mnie rozbudowa Opery Nova o czwarty krąg. Tylko żeby nie trwało to za długo.
      Celu, dziękuję i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Fajna fotorelacja :) Ładne miejsce :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Trafiłam do Ciebie z bloga Uli. Super jest poczytać o podróżach po Ojczyźnie. Wyjechałam z kraju 13 lat temu i przez ten czas byłam w Polsce zaledwie 5 razy. Bydgoszczy nigdy nie udało mi się odwiedzić, więc tym bardziej z zaciakwieniem przeczytałam o tym mieście. A teraz lecę poczytać o Częstochowie, z której pochodzę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładne miasto, kiedyś byłam tam przejazdem, ale jakoś mi się wydawało szare i smutne. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elizo, dziękuję za komentarz. Przejazdem niewiele się zobaczy.
      Pozdrawiam Serdecznie :)

      Usuń
  7. Bydgoszcz zawsze objezdzamy... Ale widać trzeba wjechać do środka. Jest tam pięknie. Dzięki za fotorelacje. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agato, Bydgoszcz jest pięknym miastem, ale trzeba go obejrzeć ;) z bliska, zwiedzić różne jego zakątki. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń