Na Kasprowym Wierchu

wtorek, 5 października 2021

Ogród na Rozstajach




W Młodzawach Małych na terenie województwa świętokrzyskiego  znajduje się jedyny ogród prywatny. W ogrodzie o powierzchni  1 ha rośnie ok. dwa tysiące roślin. Są to drzewa, krzewy, rośliny wodne, kwiaty, bagienne... Niektóre z nich są rzadko spotykanymi roślinami. 
Część ogrodu urządzono na urozmaiconym terenie, jakby na zboczu, co pomogło utworzyć go na kilku poziomach. Powstał piętrowy, inaczej bardzo ciekawy tarasowy 
 ogród.
Różnica poziomów wynosi do 18 metrów.
Ogród powstał w 1993 roku.











Oczka wodne, strumyki, kaskady, wodospady, liczne mostki, rzeźby drewniane i metalowe zdobią to zielone miejsce.















Zwiedzanie tylko w soboty, niedziele i święta od kwietnia do października w godz. 9.00 do 19.00. 







W kawiarence czeka kawa i inne napoje.
 













28 komentarzy:

  1. Zielono mi! Wyobrażam sobie jak tam jest pięknie wiosną!

    OdpowiedzUsuń
  2. Skomentuję jednym słowem – BAJKA!

    OdpowiedzUsuń
  3. Podróżowanie jest wspaniałe, bo można odkrywać nieznane miejsca, takie jak to. Widzę, że bardzo Ci się ono spodobało, bo nie mogłaś przestać pstrykać fotek. Dzięki temu też mogłam poobcować choć przez chwilę z tym pięknym i zadbanym miejscem. Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, zdjęć napstrykałam multum i w ogóle nie miałam ochoty na opuszczenie tego miejsca. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Jak tu pięknie! Zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mery kochana, gdzie znalazłaś te Młodzawy? Ten ogród to jeden z najpiękniejszych ogrodowych miejsc, jakie widziałam. I można tam tak sobie ŁAZIĆ? No i trochę inspiracji złapałam :) Całuski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu, syn mojej kuzynki ( u której spałyśmy ) podpowiedział :) Można łazić, oczywiście. Mnie zauroczyło tam wszystko, wszystko.. a najbardziej tarasowy układ ogrodu z wieloma mostkami, przejściami... Czuje się, że ogród jest oczkiem w głowie rodziny. Życzę wszystkiego dobrego, a zdrówka w szczególności :)

      Usuń
  6. Podróżniczko, wydawało mi się, ze okolice w około Buska Zdroju znam bardzo dobrze...
    A jednak nie, bo o tych Ogrodach nie wiedziałam i nigdy tam nie byłam.
    Ale "zwiedziłam" "spacerując" z Tobą i też było pięknie:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądziłam, że świętokrzyskie jest tak bogatym w różne ciekawe miejsca regionem. Dziękuję, Wilmo :)

      Usuń
  7. Zachwycający ogród z ciekawymi aranzacjami. Takich prywatnych ogrodów udostępnionych do zwiedzania jest w Polsce wiele, mozna też kupić w nich rośliny.:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam tylko w dwóch, pierwszy był ogród w Dobrzycy, kilka razy większy, przepiękny.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Już od samego oglądania zdjęć człowiek się uspokaja :) Zieleń najlepiej koi nerwy i wycisz. Prtzepiękny ogród. Z chęcią bym go zwiedziła, gdyby był trochę bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Same przecudnosci i wspaniałości.....tak sobie wyobrażam RAJ...

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne miejsce! Nie sądziłabym że tak cudowne ogrody mamy w Polsce :)
    https://redamancyy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polska jest piękna, a to zasługa ludzi, którym się chce...

      Usuń
  11. Piękna nazwa "Ogród na rozstajach". I cóż...właścicielom ogrodu z całego serca zazdroszczę. Mieli świetny pomysł na zagospodarowanie hektara ziemi i widać, że mają rękę i serce do roślin, nie każdemu by się to udało. Sama uwielbiam rośliny zielone zatem potrafię sobie wyobrazić ile radości, ale i pracy, niesie taki ogród.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazwa pasuje jak ulał do położenia tego ogrodu. Ogród piękny, aż nie ma się ochoty na wyjście z niego. Właściciele ogrodu to pasjonaci:)
      Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Ogród na rozstajach znam jedynie z telewizji. Uwielbiam ogrody. Jest w nich wszystko, co lubię fotografować. Widzę, że i Ty zrobiłaś wiele wspaniałych zdjęć! Miejsce wyjątkowe stworzone przez pasjonatów.Ciągle jest moich marzeniach podróżniczych.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Łucjo za komentarz. Ogród wspaniały, dobrze że mam bardzo pojemną kartę pamięci w aparacie ;)
      Serdecznie pozdrawiam, dobrego weekendu :)

      Usuń
  13. Super fotorelacja! W takim ogrodzie aż miło pospacerować :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe ukształtowanie terenu często dodaje urok ogrodom :). Są większe możliwości, by stworzyć coś pięknego. Chciałabym zwiedzić ten ogród <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawie wyglądaj taki kaskadowy ogród. Cudnie tam :)

      Usuń