Na Kasprowym Wierchu

środa, 26 sierpnia 2020

Kruszyniany-meczet

W Polsce obecnie istnieją dwie wsie tatarskie obie w województwie podlaskim: Bohoniki i Kruszyniany. Poza tym Tatarzy żyją rozproszeni w Gdańsku, Białymstoku, Warszawie i Gorzowie Wielkopolskim – łącznie około 3 tysięcy.Według spisu powszechnego z 2011 roku, w Polsce narodowość polską deklarowało 1916 osób. W Kruszynianach żyją tylko cztery rodziny tatarskie. Większość wyjechała ze wsi za pracą, ale w główne święta Islamu przyjeżdżają do Kruszynian i modlą się w meczecie. Pewnego sierpniowego dnia trafiłam do Kruszynian zaspokoić swoją ciekawość, bo nigdy dotąd nie widziałam meczetu.

Zapraszam do środka.











Zdjęcia z aparatu cyfrowego, w dodatku padał deszcz.

13 komentarzy:

  1. Kształt budynku meczetu z rodziny Tatarów ma kształt budynku, który w ogóle nie przypomina meczetu, tak ... bardziej przypomina kształt budynku kościoła.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam być w tym roku w Kruszynianach! Może jeszcze się uda. Zobaczymy:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Parę lat temu byłam w meczecie w Kruszynianach, a także przeszłam się po mizarze czyli cmentrzu muzułmańskim.
    Wrażenie niesamowite.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Deszczowa pogoda zmusiła nas do szybkiego wyjazdu, a szkoda. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. wyglada na to,ze nie sa zbytnio fanatyczni jesli chodzi o niewiernych szwedajacych sie im po meczetach ... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśmy szwendali się we dwójkę, ale przewodnik oprowadza po meczecie nawet jednego turystę :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Kościoły katolickie troszkę ładniejsze :)

    OdpowiedzUsuń