Na Kasprowym Wierchu

sobota, 23 listopada 2019

Pospacerujmy ulicami Grudziądza

Spoglądamy na Wisłę





i udajemy się na Górę Zamkową







Fragmenty murów obronnych

i fragmenty murów dawnego okazałego zamku z pierwszej połowy XIII wieku
Zamek zbudowany na wysokim wzniesieniu był jednym z najpotężniejszych fortyfikacji zamkowych Zakonu Krzyżackiego. Do XIX wieku przetrwała już tylko wieża zamkowa, którą niemieccy żołnierze wysadzili w powietrze w 1945 roku. Cały teren zdewastowano. Po wojnie z gruzów usypano widokowy kopiec. Dopiero niedawno, bo w 2014 roku odsłonięto zrekonstruowaną wieżę i uporządkowano teren wokół.  W tym roku na Górze Zamkowej otwarto kawiarenkę. 



 Kierujemy się do centrum miasta


Pomnik Mikołaja Kopernika




Kamieniczki


Pomnik Żołnierza Polskiego










Pomnik Józefa Piłsudskiego






Wokół pomnika Piłsudskiego



Budynek Poczty Polskiej


Fragmenty murów obronnych


Budynek szkoły



Kanał Trynka o długości 10 km, zbudowany w XVI wieku dostarczał wodę i odbierał ścieki.  




Budynek teatru



8 komentarzy:

  1. Atrakcyjne i zadbane miasto! Widać to na Twoich pięknych zdjęciach:) Widać też, że jest co zwiedzać i gdzie spacerować:) Miłego weekendu:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. W Grudziądzu byłam i wróciłam zachwycona. Najbardziej podobały mi się spichlerze nad Wisłą i pomnik ułana.
    Bardzo dużo napisałam o tym mieście w swojej książce "Mój kraj nad Wisłą'.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie też zrobiły wrażenie. Pięknie położone, są widoczne z drugiej strony Wisły. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Zawsze z przyjemnością przechadzam się po mieście mojej młodości!:-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie wszystko tu zobaczyłam, więc może kiedyś tu zajrzę.

      Usuń
  4. Nigdy tam nie byłam, a znów widzę, że podobałoby mi się tam spacerować. :)

    OdpowiedzUsuń