Na Kasprowym Wierchu

środa, 27 listopada 2019

Co mnie zachęciło do tej podróży?

Jakimś trafem pewnego dnia zobaczyłam w TV mariawickie nieszpory w Święto Wniebowzięcia NMP w kościele w Płocku. Posłuchałam,  popatrzyłam i chciałam koniecznie przyjrzeć się tej świątyni z bliska. Przy okazji zwiedziłam Płock. Wnętrz kościoła nie zobaczyłam, więc nie mogę go Wam pokazać.  Ale wkleiłam filmik z kanału YouTube. Podoba mi się  to piękne skromne wnętrze.



To jest Kościół Starokatolicki Mariawitów w Płocku.
Nieco, o mariawitach.
Mariawityzm z łac.  Mariae vitam ( Maryi życie)  narodził się pod koniec XIX wieku na terenie Królestwa Polskiego. Jego celem była odnowa życia duchowego i zakonnego zapoczątkowanego przez św. M.Franciszkę Kozłowską, która w 1893 roku otrzymała objawienia nazywane Dziełem Wielkiego Miłosierdzia.
 Cechami charakterystycznymi mariawityzmu jest kult Przenajświętszego Sakramentu i szczególna cześć dla Matki Bożej Nieustającej Pomocy.
W 1935 w mariawityzmie doszło do rozłamu, w wyniku którego wyodrębniły się dwa ruchy mariawickie: Kościół Starokatolicki Mariawitów z siedzibą w Płocku oraz niespełna dwutysięczny Kościół Katolicki Mariawitów z siedzibą w Felicjanowie k. Płocka.
Kościół Starokatolicki Mariawitów posiada 30 tys. wiernych zgromadzonych w trzech diecezjach oraz zagranicznej prowincji francuskiej.
 Jego zwierzchnikiem jest bp M. Ludwik Jabłoński. 
 Kościół ten jest członkiem Polskiej Rady Ekumenicznej oraz Światowej Rady Kościołów. Na czele Kościoła Katolickiego Mariawitów stoi s. biskupka Daniela M. Beatrycze Szulgowicz.
                                                                   info ze strony: ekumenizm.pl












Nabożeństwa niedzielne o godz. 10.00, 16.00 (N)
Nabożeństwa w dni powszednie o godz. 7.30, 17.00 (N)
Adoracja - codziennie od godz. 9.00 - 17.00
Adoracja miesięczna - 27 dnia każdego miesiąca
Uroczystość parafialna i ogólnokościelna 15 sierpnia Święto Wniebowzięcia NMP
i rocznica poświęcenia Świątyni w Płocku

Nabożeństwa jeszcze w listopadzie

8 komentarzy:

  1. Co jak co, ale ten strzelisty budek jest ekstra. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podróże jednak bardzo kształcą! Też byłam zaciekawiona tą religią, bo to coś o czym wcześniej nie słyszałam. Katedra też interesująca, jak i zasady wiary. No i niesamowity jest fakt, że siostry mariawitki wyszywały obrazy jedwabiem cienkim niby włos. Widziałam je na zdjęciach - wyglądają jak namalowane:)
    Dzięki za uzupełnienie moich wiadomości:) Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię ten styl w architekturze, piękna katedra❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I mnie się spodobała, dlatego musiałam ją zobaczyć z bliska :)

      Usuń
  4. Płock to bardzo ładne miasteczko, a na Twoich zdjęciach to wyjątkowo widać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak wiele pięknych świątyń jest na Twoim blogu, które mogłabyś rozpropagować na blogu :
    http://inspiredsundaymeme.blogspot.com/2021/06/welcome-to-inspired-sunday-where-we.html

    OdpowiedzUsuń