Na Kasprowym Wierchu

poniedziałek, 19 sierpnia 2019

Wambierzyce - monumentalna bazylika

Nadal jesteśmy na Ziemi Kłodzkiej, tym razem w niewielkiej wsi, w której w XII wieku Jan z Ratna odzyskał wzrok, a jego oczom ukazała się Matka Boża. To Wambierzyce. Na pamiątkę tego wydarzenia wybudowano tu najpierw drewnianą kaplicę, natomiast w XVII wieku powstała monumentalna Bazylika pod wezwaniem Nawiedzenia NMP. Do bazyliki prowadzą szerokie, wysokie kamienne schody. Fasada tej imponującej budowli zbudowana w stylu renesansu nadaje jej charakter pałacowy. Liczne ozdoby, kamienne posągi oraz górny ciąg balustrady robi wrażenie.

















10 komentarzy:

  1. Robi wrażenie już z daleka! Ale gdy wchodzi się po schodach i świątynia jest coraz bliżej, to zachwyt narasta. Podobnie jest we wnętrzach! Piękne miejsce:) Dzięki i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna świątynia,to prawda. Pozdrawiam :) i dziękuję :)

      Usuń
  2. Byłam dawno, chyba przeszło 30 lat temu, ale niezmiennie robi wrażenie!
    No i te schody!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fuscilko, dziękuję za komentarz. Tak dawno byłaś, a jednak pamiętasz:)

      Usuń
  3. Nie byłam tam ale zdjęci wnika że to piękne miejsce, cudowne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna budowla z zewnątrz, ale i wnętrze robi wrażenia. Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. A ja zamiast zwiedzać Polskę z konieczności siedzę w domu i hoduję pomidory. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uprawa pomidorków daje wiele satysfakcji i piękne plony w postaci ekologicznych owoców. Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Byłam kiedyś w Wambierzycach jednak czas zatarł moje wrażenia. Dzięki Tobie odświeżyłam swoje wrażenia. Podziwiam Twoje wspaniałe zdjęcia.
    Ślę pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń