Na Kasprowym Wierchu

środa, 24 lipca 2019

Na Gubałówce

Gubałówka to łatwo dostępna góra o wysokości 1120 m n.p.m. Przy drodze na Gubałówkę znajduje się targowisko. Za nim widoczne są już schody do stacji kolejki. Na górę można więc wjechać kolejką linowo-terenową lub też dojść ścieżką biegnącą wzdłuż trasy wagonika. Na górze mnóstwo sklepików, jadłodajni,kawiarni, a przede wszystkim wspaniały widok na Tatry i Zakopane.








Wracamy na dół






Maszt radiowo-telewizyjny. Uruchomienie stacji przekaźnikowej na Gubałówce nastąpiło w grudniu 1958 roku. Obecny maszt wybudowano w 1999 roku.

10 komentarzy:

  1. Byłam kilka razy i na te cudne widoki nie mogę się napatrzeć! Inne są o różnych porach roku, inne w czasie zmieniającej się pogody w ciągu dnia. Kocham relaksujące, błękitne morze, ale to górskie widoki powalają na kolana. A najlepiej, jak jest wszystko razem: morze i góry. Wtedy jest pełnia szczęścia! Dzięki za piękne wspomnienia, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miło wspominam pobyt w Zakopanem i długą wędrówkę do Morskiego Oka. Próbowałam dojść do Czarnego Stawu pod Rysami, ale nie dałam rady i zawróciłam. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. O matko, Zakopane i okolice... porażka estetyki... zabójstwo fajnej kultury... Fajnie już nigdy tam nie jechać :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chciałabym jeszcze pojechać do Zakopanego, ale chyba już nie dam rady.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję, Agnes :) Zdjęcia robiłam jeszcze starą cyfrówką i może dlatego nie są najlepszej jakości. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam w Zakopanem i jechałam kolejką. Najbardziej jednak zapamiętałam wchodzenie na Gubałówkę a szczególnie powrót z niej. Szłam w gumowych klapkach. Doszłam z Mężem i dziećmi na szczyt i w drodze powrotnej, już na płaskim terenie zawadziłam palcem bosej nogi o kamień i mocno go rozkwasiłam. Ile ja miałam gadania od Męża. Oczywiście chodziło o gumowe klapki. Do dziś tę przygodę oboje pamiętamy.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musiało strasznie boleć :( Mogłaś chociaż założyć pepegi ;) ech masz przynajmniej co wspominać. Pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Z Gubałówki jest przepiękny widok na Tatry.
    Ale lubię tam być bardzo wcześnie rano kiedy nie ma jeszcze tłumów.
    Dziękuję za piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Lubiłam patrzeć na Śpiącego Rycerza :) i cały ten górski krajobraz. Dziękuję Stokrotko :)

      Usuń