Na Kasprowym Wierchu

środa, 31 lipca 2019

Arboretum - spacer alejkami kórnickiego parku

Kórnik to małe miasteczko liczące prawie 7,8 tys. mieszkańców położone 20 km na południowy wschód od Poznania, a 12 km od Rogalina. Zamek otoczony jest fosą, wokół rozciąga się piękny park - arboretum. 
W  arboretum rośnie około 3000 gatunków drzew i krzewów. Zobaczymy nie tylko pięknie kwitnące różaneczniki, azalie, magnolie ale i potężne platany wyrastające do 35 metrów wysokości o charakterystycznie łuszczącej się korowinie.










Elewacja zamku od strony parku










Murszejące drzewa, pnie są siedliskiem wielu gatunków różnych organizmów. Mikroorganizmy i grzyby biorące udział w rozkładaniu martwego drewna wspierane są przez owady i bezkręgowce.







Dlaczego Kórnik piszemy przez "ó" ? 
Otóż taka pisownia jest zasługą Tytusa Działyńskiego, właściciela Kórnika i wielkiego patrioty. Miało to zapobiec próbom germanizacji zamku i nazwy posiadłości.

10 komentarzy:

  1. O! Tej ostatniej ciekawostki nie znałam! :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Też o tym nie wiedziałam, zresztą się nad tym nigdy nie zastanawiałam. A to bardzo interesujące. Bardzo ładne zdjęcia, i parku, i zamku. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mądry był właściciel Kórnika, byłam tam, piękne miejsce i ładne zdjęcia.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne miejsce, niczym z bajki :) z tą nazwą nie wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie wiedziałam, ale już wiem ;) Dziękuje i pozdrawiam :)

      Usuń