Na Kasprowym Wierchu

poniedziałek, 3 czerwca 2019

Budynek Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku

Trochę chronologii ( ze strony Muzeum)
* listopad 2008 r. - powołano Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku
* październik 2009 r. rozstrzygnięto konkurs na projekt ekspozycji głównej. Zwycięzcą została pracownia designerska Tempora S.A. z Belgii
* grudzień 2009 podpisano akt darowizny działki
* 1 września 2010 r. rozstrzygnięto konkurs na projekt budynku Muzeum. Zwyciężył projekt Studia Architektoniczego "Kwadrat" Sp.z o.o. z Gdyni. Prace konkursowe  ( 129 projektów ) oceniało wybitne jury składające się z architektów i urbanistów. Wśród nich  był m.in. Daniel Libeskind, autor budynku Muzeum Żydowskiego w Berlinie.
*24 stycznia 2011 r. patronat PE nad tworzeniem wystawy głównej Muzeum
* lipiec 2011 r. rozpoczęto prace archeologiczne 
* 1 sierpnia 2012 rozpoczęto budowę Muzeum
* 6 maja 2015 r. podpisano umowę na wykonanie ekspozycji stałej
23 marca 2017 r. otwarto Muzeum II Wojny Światowej











10 komentarzy:

  1. O! Byłam w ubiegłym roku z Najnajmłodszą, jeszcze przed tzw. "dobrą zmianą warty"!
    Ale chętnie bym powtórzyła, bo raz to za mało, aby wszystko ogarnąć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, watro przypomnieć sobie, odświeżyć, a często przy powtórnym pobycie zwrócimy uwagę na coś innego.

      Usuń
  2. Nie byłam i raczej nie będę.
    Bo gdybym do Gdańska jakimś fuksem się wybrała, to jest tam tyle miejsc godnych zobaczenia (według takiego laika jak ja;), ze Muzeum II Wojny Światowej jest na dalszych miejscach.
    W powyższej konfiguracji dzięki serdeczne za zdjęcia, przynajmniej wiem jak Muzeum wygląda z zewnątrz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam z zewnątrz. Wygląda futurystycznie, jakoś za nowocześnie, jak na wojnę i jak dla mnie. Może w środku jest lepiej. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się budynek podoba, właśnie że taki nietypowy, nowoczesny. Ale każdy może mieć swoje upodobania. Środek jest przestronny, windami zjeżdża się w dół, ale schody szerokie też są. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. To muzeum jeszcze przede mną...
    Dziękuję za informacje na temat jego powstania i zdjęcia.
    Czy mogłabyś do mnie napisać na adres: rusinowa@op.pl. Chciałabym Cię o coś zapytać.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się spodobał nowoczesny budynek,ale wewnątrz nie byłam, niestety.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.

    OdpowiedzUsuń