Na Kasprowym Wierchu

niedziela, 27 marca 2022

Szczecin-wspomnieniowo

Moi drodzy, bardzo mi tęskno za wyjazdami. Mam nadzieję, że wszelkie niedomagania i choroby wyczerpały już swój limit. Wojna w Ukrainie również spowodowała moją pasywność. Nadeszła jednak wiosna i czuję moje przebudzenie, ale jak to będzie, zobaczę.

22 kondygnacyjny budynek Pazim. Jego budowę ukończono w 1992 roku. Na 22 piętrze znajduje się kawiarnia Cafe22 i stąd widać panoramę całego Szczecina.


Wycieczkę do Szczecina odbyłam ładnych kilka lat temu, a zdjęcia zapisane na karcie pamięci jeszcze starego cyfrowego aparatu odnalazłam niedawno. 

Piszę to po to abyście oglądając je za bardzo nie krytykowali ich jakości ;)  

W zasadzie Szczecin odwiedziłam dwukrotnie, ale zdjęć z  pierwszej wycieczki do Szczecina ( wizyta u  forumowej koleżanki)  nie mogę znaleźć. A był to maj, spacery po Puszczy Bukowej, na Jasnych Błoniach,  kawa w kawiarni Cafe 22 na ostatnim piętrze PAZIMu i piękne widoki na miasto, spacery po mieście. Takie miłe wspominki ;)  

Niżej Szczecin 2 marca









Dawna siedziba Urzędu Marszałkowskiego


Wały Chrobrego 





















Jasne Błonia 














Kino Pionier z roku 1907 roku. Kino rozpoczęło działalność 26 września 1909, ale już w 1907 roku wyświetlano w nim filmy krótkometrażowe. Jest to jedno z najstarszych kin na świecie działające w tym samym miejscu.


Filharmonia 



Zabytkowe, żeliwne pompy, zostało ich jeszcze 27. W roku 2000 zostały wpisane do rejestru zabytków. Powstały w latach 1865-1895 



Niżej Zamek Książąt Pomorskich























 Bazylika Archikatedralna pw. św. Jakuba Apostoła








28 komentarzy:

  1. fajnie, ze jestes z powrotem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne, szczegółowe zdjęcia. Nie byłam w Szczecinie ze 30 lat. Widzę, że mało pamiętam.:))
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też podziwiałam większość wymienionych przez ciebie miejsc, bo Szczecin jest po prostu bardzo ładny. Byłam parę lat temu, ale jeszcze wrócę, bo mam tam rodzinkę. Pięknego tygodnia:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, Szczecin jest piękny. Szczególnie późną wiosną lub latem kiedy króluje zieleń. Dziękuję, Urszulko, również życzę dobrego tygodnia i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Dzięki, postaram się żeby tak było :) Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Miasto warte spaceru. to bezsprzecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczną wycieczkę mi zafundowałaś! Chociaż trochę pojęcia o Szczecinie będę miała, bo jeszcze tam nie byłam!
    Dziękuję!🤗

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję Ci bardzo że mnie zabrałaśdo Szczecina. Byłam w tym mieście bardzo dawno więc niewiele pamiętam...
    A Ty mi przypomniałaś :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczecin piękny, ale latem. Zdjęcia stare i jakościowo słabe. Dziękuję Ci Stokrotko i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Jestem zachwycona Twoją relacją ze Szczecina. Byłam w tym mieście i zobaczyłam tam wiele interesujących miejsc. Chętnie wrócę na dłużej.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie byłam w Szczecinie, a widać po Twojej relacji że jest co oglądać. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elizo, nasze miasta,( mam na myśli cały kraj), pięknieją, są coraz ładniejsze, rozwijają się. Pewnie i w każdym znajdzie się też coś zaniedbanego. Serdecznie Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Byłam w Szczecinie tylko raz i nie znam tego miastami. Tym bardziej miło oglądało się Twoje zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam serdecznie ♡
    Byłam w Szczecinie kilka razy, bo mam tam rodzinę :) Marzą mi się podróże i te małe i te duże, na razie ja jestem w Polsce a mój mąż pracuje za granicą więc samej nie mam motywacji do zwiedzania. Jak już będziemy razem na pewno to się zmieni :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie życzę wiele wspólnych wojaży po naszej pięknej Polsce :) Pozdrawiam :) Dziś u nas zimno i wietrznie :(

      Usuń
  12. Ja jeszcze w Szczecinie nigdy nie byłam, ale mam nadzieję, że wszystko przede mną :) Też mi brakuje wyjazdów, w tym roku bywałam głównie w niedziele w pobliskich górach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Życzę więc wiele ciekawych wypadów dalej niż bliska okolica ;) Chociaż czasem to co bliskie jest nieznane ;) Na razie nic nie planuję, czekam na koniec wojny, tylko że nic nie wiadomo. Strasznie przytłacza nas wszystkich to, co dzieje się za naszą granicą.
      Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Zanim pojechałam do Szczecina wydawał mi się on miastem nieciekawym. Okazało się jednak, że jest tam całkiem sporo perełek. Również u Ciebie widzę piękne kadry. Szkoda, że Szczecin jest taki niedoceniany.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczecin jest piękny tylko nie na moich zdjęciach. Trzeba tam pojechać późną wiosną lub latem kiedy jest zielono i kolorowo od kwiatów i innych roślin. Serdecznie dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Dziękuję za odkurzenie szczecińskich wspomnień. Byłam w Szczecinie dosyć dawno i niestety oprócz życia towarzyskiego pamiętam niewiele. Pojechałam odwiedzić koleżankę i w pamięci mam jedynie Wały Chrobrego i kolację w zamkowej restauracji, w tym pyszny żurek w chlebku. Miałyśmy zniżkę bo moja koleżanka dorabiała sobie w tej restauracji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odwiedziny :) Może jeszcze kiedyś trafisz do Szczecina. Ty sporo podróżujesz różnymi środkami transportu, więc kochasz poznawanie świata i życie Ci nie ucieka ;) Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń