Na Kasprowym Wierchu

środa, 22 września 2021

Fortalicja sobkowska

 Sobków to wieś położona w woj. świętokrzyskim w powiecie  jędrzejowskim. W XVI wieku wzniesiony został zamek, a później siedziba obronna. 

W obrębie murów obronnych na rozległym placu ulokowano ów zamek Sobkowskich. Do murów przylegały zabudowania gospodarcze, które możemy dziś oglądać. W tych zabudowaniach mieści się obecnie restauracja, pokoje gościnne, sale bankietowe. Pozostałością zamku są resztki murów. W pobliżu płynie rzeka Nida. Fortalicja sobkowska znajduje się obecnie w prywatnych rękach. 





















































14 komentarzy:

  1. ptak drapiezny na plocie jest stala czescia ekspozycji ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten ptak przymocowany był paskiem do żerdzi. Nie wiem o co chodzi, muszę znaleźć informację.

      Usuń
  2. Świetnie ktoś to miejsce przygotował! Wygląda pięknie i pewnie jest popularne, bo i ruiny, i park, i jeziorko, to wszystko do siebie pasuje i tworzy ciekawą całość. Fajnie, że je odkryłaś:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachwycił mnie wpis jednej z blogowiczek, która była tu dużo wcześniej. Skoro już byłam w świętokrzyskim to odwiedziłam i to miejsce. :) Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
    2. I fajnie, że wzajemnie się inspirujemy:)))

      Usuń
  3. Naprawdę mają taki napis o TVN? Gratulacje, zazdroszczę tolerancji.
    Przytulaski Mery, jak ty te swoje wyprawy organizujesz? Jestem zachwycona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, sama niedowierzałam, że taką tablicę umieszczono zaraz przy wjeździe na podwórzec. Sama nie wiem co o tym myśleć ! Sympatycy pewnej partii? Dziękuję, Ewo za komentarz i serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Ja też jakiś czas temu odwiedziłam Fortalicje sobkowską i w tym roku wróciłam kolejny raz bo to miejsce jest wyjątkowe. Piękna jest Twoja relacja, a zdjęcia zawsze podziwiam.
    Bardzo serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Tobie Łucjo, wiedziałam o tym ciekawym miejscu. Spędziłam trochę czasu w świętokrzyskim, które jest niezmiernie bogate w zabytki. Bardzo się cieszę, że przystałam tę na propozycję wyjazdu. Tobie dziękuję za komentarz i pozdrawiam jesiennie :)

      Usuń
  5. Świętokrzyskie ma wiele do zaoferowania, chętnie kiedyś wybiorę się w tamte tereny ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. O! Zdecydowanie miejsce dla mnie! Zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne miejsce i ruiny i tereny zielone z rzeźbami wokół. Sama bym się tam chętnie zatrzymała na mały odpoczynek <3 Zaskoczyła mnie i trochę rozbawiła tabliczka z zakazem wstepu dla tvn :P.
    Muszę kuedys lepiej świętokrzyskie zwiedzić. Szkoda, że tak daleko.

    OdpowiedzUsuń