Na Kasprowym Wierchu

piątek, 18 czerwca 2021

Wadowice

W tym mieście urodził się Karol Wojtyła przyszły papież Jan Paweł II. W tym kościele 20 czerwca 1920 roku został ochrzczony. 


Kościół Ofiarowania NMP w Wadowicach.  W dniu 25 marca 1992 papież Jan Paweł II nadał kościołowi tytuł  Bazyliki Mniejszej



























-  2 kwietnia 2005 roku o 21.37 zmarł Jan Paweł II
- 1maja 2011 roku Benedykt XVI ogłosił Jana Pawła II błogosławionym
-15 maja 2011 roku w Bazylice Mniejszej umieszczono relikwie Ojca Świętego- ampułkę z kroplą krwi.
Znajduje się ona w specjalnej kaplicy poświęconej Błogosławionemu Janowi Pawłowi II.
- 27 kwietnia 2014 roku w Rzymie Franciszek I ogłosił Jana Pawła II świętym.

W Wadowicach byłam dawno, zdjęcia robiłam starą cyfrówką, stąd ta słaba ich jakość :(

12 komentarzy:

  1. Miasto z klimatem... małe ale z klimatem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie byłam, i nie wiem, czy kiedyś tam dotrę! Dlatego dziękuję Ci za ten fotograficzny reportaż! :-))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam, że jadłam wadowickie kremówki ( tylko nie wiem czy to nie były podróbki ;) ) Dziękuję za komentarz :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. moja zona czasami lubi mi przypomniec, ze jej dziadek pochodzil z Wadowic i mial takie samo nazwisko jak matka papieza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, może żona jest spokrewniona z rodziną matki JPII ? :)

      Usuń
    2. myslisz, ze JPII byl adoptowany ? ;)

      Usuń
    3. Nic mi o tym nie wiadomo ;) Skąd takie pytanie ? ;)

      Usuń
  4. Piękne są Twoje zdjęcia. W pierwszej chwili pomyślałam, że są aktualne. Spojrzałam na swoje zdjęcia, okazało się, że w 2013 roku już była zrobiona rewitalizacja wadowickiego rynku. Co jakiś czas odwiedzam WADOWICE. Lubię takie miejsca. Ostatnio byłam w święta Bożego Narodzenia.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam trochę wcześniej i to przejazdem. Zajrzałam tylko do kościoła, nie zwiedzałam miasta. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń