Na Kasprowym Wierchu

poniedziałek, 22 lutego 2021

Ostatnie podrygi zimy

Mam nadzieję, że to ostatni śnieg tej zimy.  Chociaż Marek Horczyczak zapowiadając pogodę przypomniał przysłowie:

"Gdy się w lutym wiosna spieszy, maj nas mrozem nie pocieszy."  

Miejmy nadzieję, że jeśli w maju byłoby zimo to nic strasznego. Chociaż pamiętam zimny i śnieżny maj,  i na nogach kozaczki. Kilka dni zimnych to pestka.  Nie wybiegajmy jednak do przodu i cieszmy się pięknym przedwiośniem.  Dziś u mnie było słonecznie od samego rana , a na termometrze +9 *C. 

Tak było wczoraj za miastem.

Pięknie ośnieżona góra


Charakterystyczny krajobraz wsi


Część jeziora jeszcze zamarznięta.
Ptaki wodne na granicy wody i lodu.



Jezioro jeszcze skute grubym  lodem.




22 komentarze:

  1. Prócz bel słomy, reszta nad moim jeziorem praktycznie się nie różni! Są wędkarze podlodowi, rowery, i ptactwo na miejscach nie oblodzonych!
    Serdecznosci ślę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdradź chocoaż w przybliżeniu, gdzie to jest! I ten błękit nieba - jak niezapominajki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takich miejsc w naszym jest mnóstwo ;) To centrum kraju.

      Usuń
  3. Zima w tym roku była cudna i chociaż nacieszyłam się nią jak dziecko to i tak czuję niedosyt. I chociaż tęsknię za światem okrytym białym, skrzącym się w słońcu puchem to z wielką radością przywitałam oznaki wiosny - od wczoraj jest super ciepło, balkon skąpany w słońcu, trawnik fioletowy od krokusów...Czy można się z tych drobiazgów nie cieszyć?
    A dzisiaj 18 stopni (!) i nawet w cienkiej bluzie ciepło...Ale się porobiło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z racji pandemii i w związku z tym pewnej izolacji, sama też tęsknię do wiosny, słońca. Kilka dni pięknych, słonecznych skłoniło mnie do wychodzenia do parku. Co drugi dzień robiłam prawie 2. godzinny spacer. Muszę powiedzieć, że wracałam z nich bardzo zmęczona, ale zadowolona. Dziś u mnie deszczowo i 8 stopni. Prawdziwa wiosna, już wkrótce.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Zapomniałam jeszcze dodać, że bardzo mi się podobają Twoje zimowe zdjęcia. Słońce, śnieg i woda skuta lodem - uwielbiam zimę w takiej odsłonie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia zimy, o której już powoli zapominamy. Mnie przeraża widok ludzi na zamarzniętych akwenach, tyle tragedii było już w tym roku...
    Mam nadzieję, że w tym roku nie będzie majowych przymrozkow, w ubiegłym przyniosły straty w ogrodzie.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że to ostatnie śnieżne zdjęcia tej zimy. Czekam już na wiosnę.
      Dziękuję za komentarz i pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Tak bardzo czekam na wiosnę...:-))

    OdpowiedzUsuń
  7. Prześliczne zdjęcia. Piękne było przedwiośnie, piękna wiosna zawitała, bo prawie do 20 stopni skoczyły i znów zimę witamy. Taka pogoda, lubi zaskakiwać. O maju to ja nawet nie myślę :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Dobrze że chociaż słońce zachęca do wyjścia w plener. Pozdrawiam :)

      Usuń