Na Kasprowym Wierchu

piątek, 7 lutego 2020

Zamek w Pieskowej Skale

Jedziemy do Pieskowej Skały


 Spoglądamy na zamek znajdujący się nieopodal Maczugi Herkulesa







Idziemy schodami do góry.



Bramą wchodzimy na rozległy dziedziniec.


Przez nami wieża zegarowa, a po lewej stronie dwukondygnacyjna loggia.



Okrągła baszta z końca XV wieku, do której przylega budynek oficyny. W baszcie na różnych poziomach widać 57 otworów strzelniczych.


Poniżej dziedzińca widzimy ogród włoski z bukszpanowymi żywopłotami






18 komentarzy:

  1. I znowu poczułam się jak w bajce...
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale tam pięknie i taka zielonka trawa :) ciekawa jestem jak tem zamek wyglada w środku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już zobaczyłam jak jest wewnątrz, niżej podam link.

      Usuń
  3. Rewelacyjnie położone miejsce. I pięknie zachowane. To cały urok Szlaku Orlich Gniazd!
    Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale zielono! Byłam ostatnio jakoś w marcu, ani zimowo, ani wiosennie; niestety, nie udało mi sie wejść 'na pokoje', zamkniete popołudniowa porą, w środku tygodnia; byłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie byłam na salonach :) ale zdjęcia obejrzałam, niżej podam link.

      Usuń
  5. Ogrody francuskie są nie do podrobienia!
    Ale poczekam na wnętrza!
    Pozdrawianki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Chcieliście zobaczyć wnętrza, ale nie zobaczycie ich na moich zdjęciach. Niżej pod linkiem można zobaczyć:

    12 pięknych zdjęć z ekspozycji głównej

    Dla bardziej ciekawych: jak naprawdę wyglądał pierwotnie zamek w Pieskowej Skale oraz inne podziwiane przez nas zabytki. Zerknijcie na Żelazową Wolę.

    Kliknij


    Pozdrawiam Was :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje/ prawie moje/ okolice zwiedziłaś. Ładnie tam w okolicy zamku,ale na drodze ciasno trzeba bardzo uważać na krętych i wąziutkich dróżkach:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Elizo :) Staram się jeździć ostrożnie nigdzie się nie spiesząc ;) Prawdą jest, że wzrastająca ilość wypadków, piratów zniechęca do siadania za kółko. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Pomyśleć że ostatni raz byłam tam jako dziecko. Koniecznie muszę wrócić do Pieskowej Skały.

      Uściski z Krakowa

      Kasinyswiat

      Usuń