Na Kasprowym Wierchu

czwartek, 31 października 2019

Dzień Zadumy


Jak co roku


Znowu idę na smutku bal
w ręku mam śliczne wonne kwiatki
idę aleją smutku i łez
na cmentarz gdzie grób matki.

Chcę znowu jak co roku złożyć jej hołd
odpalić wonne znicze
zmówić modlitwę złożyć kwiaty
obetrzeć od łez policzek.

Powracam co roku w ten właśnie dzień
mający moc nieugiętą
w hołdzie dla ciebie matko moja
i wszystkich matek święto.

Odpalam znicze jak co roku
niech ci rozjaśnią wieczne mroki
choć nie ma ciebie słyszę twój głos
i twoje ciche koło mnie kroki.

Spoglądam na twoją fotografię
uśmiechasz się drżą mi powieki
lecz uśmiech twój to fatamorgana
zastygły w tobie na wieki.

Patrzę z wzruszeniem na kamień nagrobny
pod którym matka drzemie
jakże ci ciężko matko moja
dźwigać to wielkie brzemię.

Słyszę tylko bicie mego serca
jak bęben wali ze wzruszenia
powtarzam w myślach cichą modlitwę
wrócę tu matko nie mówię do widzenia.

                                   Henryk Siwakowski.


Smutny październik

Kończy się powoli smutny październik
i Święto Zmarłych już za pasem
krzątają się ludzie przy grobach zmarłych
na starym cmentarzu tuż pod lasem.

Pękate kurhany obrośnięte w chwasty
dzwonią na krzyżach zardzewiałe tablice
i groby poległych całe szeregi
tak duże że nawet ich nie zliczę.

Wracają wspomnienia za tymi co odeszli
w sercach nostalgia wielka narasta
jestem już matko i ojcze drogi
bez względu na wszystko będę tu i basta.

Spuszczone głowy i woal na twarzy
a pod nim łzy słone ołowiane
i zapach świerku utkany kwiatami
na starym krzyżu wonny wianek.

Płonące znicze znak życia i śmierci
migają płomyki jak ludzkie oczy
i tłumy w alejach smutne zamyślone
jak zwykle co roku marsz żywych kroczy.

Wszystko jak co roku scenariusz ten sam
płonące znicze smutek łzy na twarzy
i chryzantemy przepiękne złociste
tylko my co roku coraz bardziej starzy.

                                               Henryk Siwakowski.










                                                                           Wiersze opublikowałam za zgodą autora. Dziękuję.

2 komentarze:

  1. Piękne wiersze i wzruszające ♥♥♥
    Dziękuję serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo wzruszające wiersze, zwłaszcza pierwszy, stare fotografie i cmentarz. Cały wpis pełen zadumy, jak dzisiejszy dzień.

    OdpowiedzUsuń