Na Kasprowym Wierchu

czwartek, 15 sierpnia 2019

Zawsze się wzruszam, gdy słyszę nasz Hymn Narodowy

Ta patriotyczna pieśń została napisana przez Józefa Wybickiego w 1797 roku. Oficjalnym hymnem państwowym stała się od 1927 roku. W Będominie w dworze szlacheckim należącym w latach 1740-1785 do rodziny Wybickich gdzie urodził się twórca tekstu Mazurka Dąbrowskiego, Józef Wybicki, utworzono Muzeum Hymnu Narodowego.












Fortepian skrzydłowy z około 1790 roku ( Austria ), fortepian skrócony i zmodyfikowany w XIX wieku.








12 komentarzy:

  1. Zauważyłam, że mamy dużo współnego.... Ja też bardzo sie wzruszam gdy słyszęnasz Hymn. i jeszcze wtedy gdy wyją syreny w Warszawie w godzinę W. I jeszcze w innych podobnych sytuacjach.
    Serdecznie Cie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tak samo! I zawsze sobie obiecuję odwiedzić to Muzeum, i zawsze jakoś nie dojeżdżam mimo bliskości!
    Chyba czas to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że jeszcze odwiedzisz to ciekawe miejsce :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Też tak mam! Mamy stary i piękny hymn, więc nic dziwnego, że łza się w oku kręci. W Będominie nie byłam, choć o muzeum czytałam. Dzięki za tę wycieczkę. Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, że piękny :) Lubię patrzeć na naszą reprezentację kiedy tak stoją zwarci i gotowi do meczu i, wspólnie śpiewają nasz hymn. Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Tę nie raz się wzruszyłam, zwłaszcza słysząc piękne wykonanie łzy do oczu napływają :) a muzeum chętnie bym odwiedziła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też zruszam się na wykonanie hymnu, muzeum i zdjecia piękne

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam odwiedzać takie dworki. Muzeum trochę starej daty, ale i tak fajnie, że w ogóle ktoś wpadł na pomysł utworzenia takiego muzeum hymnu narodowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To muzeum jest ciekawym miejscem. Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń