Na Kasprowym Wierchu

sobota, 29 czerwca 2019

Zamek w Baranowie Sandomierskim

Zamek w Baranowie Sandomierskim zwiedziłam cztery lata temu podczas objazdowej wycieczki m.in.  po Bieszczadach i Roztoczu. Zamek został zbudowany przez Andrzeja i Rafała Leszczyńskich na przełomie XVI i XVII wieku. Budowlę zaprojektował architekt włoskiego pochodzenia, działający w Polsce Santi Gucci. Zamek jest trzykondygnacyjną budowlą na planie prostokąta. Narożna zdobią cztery baszty zwieńczone hełmami. Na środku frontowej elewacji znajduje się wieża z wejściową bramą, która prowadzi na arkadowy dziedziniec. Kolumny krużganków wsparte są na cokołach ozdobionych maszkaronami. Sklepienia i ściany pokrywają polichromie (wielobarwna ozdoba malarska ścian, sufitów, podniebienia sklepień, rzeźb stosowana do dekoracji wewnętrznych i zewnętrznych ). Ten światowej klasy zabytek zwany jest Małym Wawelem. Obecnie jest własnością Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. w Warszawie. Zapraszam do obejrzenia mojej fotorelacji z tego pięknego miejsca.




















8 komentarzy:

  1. O! Jak dobrze, że pokazujesz ten Zamek. Miałam tam być w ubiegłym roku, ale właśnie wtedy moje nóżki się zbuntowały i wylądowałam w szpitalu.
    To sobie podreptam po śladach Twoich stóp! :-))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fusilko, miło mi. Spacerując moimi śladami nie doznajesz żadnego uszczerbku na zdrowiu ;) ,a nawet powiedziałabym nóżki odpoczywając zdrowieją ;) Pozdrawiam.

      Usuń
  2. W Krakowie byłam, tam nie, ale rzeczywiście to taki mały Wawel. Dzięki za zdjęcia i możliwość odwiedzenia tego pięknego miejsca. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. W Baranowie byłam kilka lat temu z wycieczką z sanatorium z Buska Zdroju. I wyobraź sobie, ze nie mam stamtąd ani jednego zdjęcia, bo w momencie kiedy dojechaliśmy do Baranowa nastąpiło oberwanie chmury i większość czasu przeznaczonego na zwiedzanie przesiedzieliśmy w autokarze. A kiedy już z tego autokaru można było nos wystawić, to byłam już tak zmęczona, ze nie miałam siły targać ze sobą aparatu.
    Czyli byłam, a jakby nie byłam;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, szkoda, ale cóż, z pogodą nie wygramy ;) Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Byłam w Baranowie, zamek piękny i cały teren zadbany,uporządkowany. Ładne zdjęcia, jak zawsze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że w większości zabytków, są one zadbane i udostępnione zwiedzającym. Elizo, dzięki :)

      Usuń