Na Kasprowym Wierchu

piątek, 24 maja 2019

Most w Tczewie w fazie rozbiórki

Wracając znad morza zahaczyłam o Tczew. Zawsze chciałam zobaczyć w tym mieście  zabytkowy most drogowy wybudowany w połowie XIX wieku.  Na miejscu okazało się, że trafiłam na trwającą od pewnego czasu jego częściową rozbiórkę. Usunięta zostanie część przęseł wybudowana po II wojnie światowej. Część zabytkowa z wieżyczkami pozostanie.  Mało tego. Usunięte fragmenty przęseł zostaną zastąpione takimi, aby całość konstrukcji mostu zbliżona była do oryginału z 1857 roku. Dobudowane zostaną również wieżyczki. 
Remont mostu to olbrzymie przedsięwzięcie, oby nie zabrakło finansów.









Teren nadwiślański  to zielone miejsce wyposażone w liczne ławeczki, alejki, plac zabaw dla dzieci.




8 komentarzy:

  1. Dawno temu, w dzieciństwie, gdy mieszkaliśmy na wsi, jeździliśmy do Gdańska właśnie przez Tczew i zawsze przez ten most. Do dziś pamiętam jak dudnił!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa konstrukcja, dobrze, że jest remontowana. Ładne miejsce! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym przejechać już po wyremontowanym i zbliżonym do oryginału moście.Jak nie zdążę przejechać to może chociaż popatrzę będąc w drodze.Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Nigdy przez ten most nie jechałam. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mary, nareszcie jestem u ciebie i cieszę się, że dalej wędrujesz! Piękne zdjęcia, jak zwykle. Całuski wielkie!

    OdpowiedzUsuń