Na Kasprowym Wierchu

poniedziałek, 29 kwietnia 2024

Pałac Władysława Reymonta w Kołaczkowie

 W pałacu


Pałac od strony parku



Pałac z XIX wieku, w latach 1920-1925 mieszkał w nim Władysław Reymont. W tym czasie na dworze przebywało wiele znanych ludzi zaprzyjaźnionych z Reymontem.

I
                                                              Izba pamięci



          W Izbie pamięci znajdziemy wiele listów, kart pocztowych, znaczki pocztowe, zdjęcia            
          przedstawiające pisarza.

                                           

                                                 Liczne pamiątki po nobliście






W parku za pałacem znajduje się pomnik Władysław Stanisława Reymonta w otoczeniu  bohaterów powieści "Chłopi" :Macieja Boryny i Jagny Paczesiówny. 
Pomnik odsłonięto z okazji 110 rocznicy urodzin pisarza.






7 komentarzy:

  1. Kocham Reymonta niezmiennie od czasu szkoły średniej, kiedy to (na wakacjach!) połknęłam 'Chłopów" w kilka dni:) I, dodam, całkiem niedawno, kilka lat temu, odświeżyłam znajomość lektury z równą przyjemnością, tym razem w wersji audio, jeszcze tylko filmu nie widziałam. No i w muzeum nie byłam, choć teraz trochę, dzięki tobie 😊 A teraz mi się przypomina, że byłam przecież w Lipcach Reymontowskich, zupełnie mi wyleciało z głowy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja odwrotnie, wolałam obejrzeć film. Czytanie polubiłam później ;( Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O Kołaczkowie słyszałam, bo to Wielkopolska, ale o muzeum Reymonta, raczej nie. Zapamiętam, bo czasem bywam w tamtym rejonie, więc pewnie pałac odwiedzę. Dziękuję Ci za namiary. Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Urszulko, dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cenie bardzo Reymonta za "Chlopow" i za "Ziemie Obiecana". Bardzo chcialabym zwiedzic ten palac.
    Dziekuje ze o nim napisalas.
    Stokrotka

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki Stokrotko :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń