Na Kasprowym Wierchu

poniedziałek, 10 stycznia 2022

Kielce,

 Kielce, stolica województwa świętokrzyskiego liczy blisko 196 tysięcy mieszkańców. Przez miasto przepływa Silnica. Wiem już, że Świętokrzyskie jest regionem ciekawym, atrakcyjnym ze względu i na położenie, ale i bogactwo zabytków, architektury, pięknych krajobrazów. Dobrze jest połączyć turystykę z imprezami kulturalnymi. Tydzień przeznaczony na jego zwiedzanie to zupełnie za krótki czas. Moja wyprawa trwała właśnie tydzień i czuję duży niedosyt. Wcześniej, 3.12.2021 pisałam o Kadzielni. 

Dziś pokażę fragmencik Kielc, który poznałam w oczekiwaniu na koncert Lady Pank. 

Zapraszam.


Jesteśmy przed mapką przy ulicy Staszica, pod Wzgórzem Zamkowym. Niżej znajduje się źródełko nazwane "Przysięga miłości". Nazwa wiąże się z fabułą "Syzyfowych prac" S. Żeromskiego. Z altany nad źródełkiem Marcin Borowicz obserwował swą pierwszą platoniczną miłość.
Pamiętacie? Wyjechała z ojcem do Rosji. Kleryków z powieści S.  Żeromskiego to Kielce. 





W drodze na Zamkowe Wzgórze mijam











Wchodzimy do Bazyliki













Niżej budynki Muzeum Narodowego





Na Skwerze S. Żeromskiego stoi Pomnik Armii Krajowej.




To już reprezentacyjna ulica Henryka Sienkiewicza o długości 1270 metrów, łącząca Plac Moniuszki z Dworcem PKP.

W dali, na końcu ulicy pomnik  H. Sienkiewicza

Kielecki Rynek






Kierujemy się do gruzińskiej restauracji









Gruzińskie pierożki chinkali nam smakowały :)





Dziękuję :)

23 komentarze:

  1. Byłam kiedyś w Kielcach z wycieczką szkolną, ale nic nie pamiętam. A to ładne i widać, że zadbane miasto. Chinkali jeszcze nie jadłam, muszę gdzieś spróbować, bo narobiłaś mi apetytu. Dzięki!
    Zdróweczka:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też byłam daawno jako nastoletnie dziewczę, ale tylko na dworcu i nic nie pamiętam. Nawet dworca PKP na którym wysiedliśmy i czekaliśmy na dalsze połączenie.
      Dziękuję Ulu :) Ciepło pozdrawiam w mroźny wtorek :)

      Usuń
  2. Zwiedziłam dużo miejsc w woj. świętokrzyskim, ale w Kielcach chyba nie byłam, a to ładne miasto. Ty potrafisz natchnąć człowieka ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Coś widzę, że zachęciłam Cię do wzięcia kursu na Kielce ;) W planie mam wyjazd do Kielc, tylko nie wiem jak będzie z realizacją. Elizo, pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Mało znam Kielce, chociaz od dawna obiecuję sobie że je zwiedzę.
    Dziękuję za zachętę - może w tym roku mi się uda....???
    Serdeczności Podrózniczko.

    OdpowiedzUsuń
  4. miasteczko na zdjeciach wyglada dosc przyjemne, ale chinkali, chaczpuri? chyba jednak nie odwiedze ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę i zwiedzania i koncertu <3. Masz rację Świętokrzyskie jest pełne skarbów. Nigdy jednak nie miałam okazji porządnie zwiedzić tego województwa. Znaczy no okazje niby miałam. Mój były pochodził z Kielc i przez dwa lata często tak jeździłam ale taki był z niego domownik, że nic nie zwiedziłam xD. Ulicą Sienkiewicza chyba szłam, bo mi się ten widok tylko kojarzy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Sady :) To szkoda, że miałaś takiego domatora ;) Młoda jesteś, wszystko przed Tobą :) czego Ci serdecznie życzę. Serdecznie Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Kolejny już raz z lubością oglądam zdjęcia ze spaceru po Kielcach. Dzięki Tobie mogłam zobaczyć wiele niezwykle interesujących miejsc. Miasto wygląda przepięknie. Byłam kilka lat temu ale jego obraz trochę się zatarł a wszystko przez problemy samochodowe. Pojechaliśmy z Przyjaciółmi ich autem, które zepsuło się na jednej z kieleckich ulic. Od razu gdzieś uleciał urok zwiedzania. Na jesień ubiegłego roku mieliśmy bogate plany ale moje problemy z nogą zniweczyły nasze marzenia. Chciałabym odwiedzić nie tylko Muzeum Narodowe ale i inne ciekawe miejsca.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie ilość pechowych zdarzeń już wyczerpałaś i jak najbardziej możesz otwierać planer na bieżący rok :) Tego Ci życzę :) Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Marzy mi się wycieczka do Kielc.. i to bardzo... W ogóle tego województwa nie znam :( Mam w planach każdego roku zwiedzić jedną stolice województwa. Za mną dopiero Wrocław, Opole, Gdańsk i Toruń. W tym roku chcę pojechać do Poznania, ale to się jeszcze okaże ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Kiedy się pracuje i czeka się na ten urlop, to ciężko jest zwiedzić dużo. Ale i tak zdążyłaś zaliczyć kilka pięknych dużych miast. Życzę owocnego poznawania naszego kraju :) Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Okolice Kielc częściowo pozwiedzałam, a w samych Kielcach nie byłam a tam tak ładnie. Może latem :)) Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam w planie Kielce. Tylko nie wiem kiedy... najlepiej po pandemii. Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. To chyba jedyny rejon Polski, gdzie nie byłam. Do nadrobienia koniecznie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rozjaśniłaś mi dzisiejszy pogodowy mrok tą zielenią i niebem obłędnej barwy. Przypomniałaś jednocześnie że taki świat istnieje i jeszcze trochę i wszystko się przejaśni, nie trzeba będzie rozjaśniać mroku sztucznym światłem przez cały dzień. Byłam kiedyś w Kielcach na koloniach i oprócz tego, że mieszkaliśmy w jakimś internacie, chyba szkoły chemicznej, nie pamiętam zupełnie nic a szkoda 🙁. No i Liroy śpiewał kiedyś o Kielcach ale tak mało zachęcająco do wizyty 😀. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bez wątpienia - Kielce to świetny teren do spacerów i zwiedzania. bogaty, wartościowy i pełen ciekawostek

    OdpowiedzUsuń