Na Kasprowym Wierchu

piątek, 15 listopada 2019

Golub Dobrzyń

Nad miastem wznosi się wspaniały XIV wieczny zamek z cylindryczną wieżą. Na początku XVII wieku zamek był rezydencją księżniczki Anny Wazówny i to jej duch - Biała Dama - widywany jest ponoć na zamku ;) Księżniczka nakazała przebudowę zamku w stylu renesansu. W lipcu każdego roku odbywają się na zamku turnieje rycerskie.  Golub Dobrzyń liczy 12,800 mieszkańców. Dawniej w tym miejscu były dwie miejscowości. Po prawej stronie Drwęcy - Golub, a po lewej Dobrzyń nad Drwęcą. Połączono je w jedno miasto dopiero w 1951 roku.




Punkt widokowy


Kolubryna Kmicicowa - kopia armaty z XVII wieku, rekwizyt z filmu "Potop"-dar WFF w Łodzi.



W muzeum









Biała Dama


Wchodzimy na dziedziniec



Poza sezonem  bilety sprzedają tylko do 16.00. W Golubiu byłam dwa razy i za drugim razem byłam już po godzinie 16,00  mogłam więc wejść tylko na dziedziniec.










 Strona północna zamku, widok na DW 554










Widok na miasto










13 komentarzy:

  1. Bardzo dużo miejsca wokół zamku, aż się prosi o częste turnieje rycerskie. Dziedziniec taki jak lubię, ozdobiony bluszczem. Tęsknię za tym widokiem ceglanych murów obronnych. To typowo polskie zabytki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed zamkiem znajduje się bardzo duży parking, a za nim rozlega się trawiasty teren z zadbaną trawą.Pięknie tu.

      Usuń
  2. Jeszcze tam nie dotarłam, ale się wybieram, bo to bardzo ciekawe miejsce. Atrakcyjnie wygląda ten zameczek na wzgórzu, no i widoki stamtąd piękne. Czuję się zachęcona.
    Zasyłam ciepłe pozdrowienia weekendowe:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny zamek i widok na miasto z dziedzińca też, byłam tam nawet dałam się zakuć w dyby.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też byłam w takiej niewoli. Dobrze, że króciutko ;)

      Usuń
  4. Byłam w ubiegłym roku! Nawet na Bloxie to opisałam, ale niestety "amba zżarła!"
    Dzięki Tobie - przypomniałam! :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na szczęście mam zdjęcia zapisane na płytkach. Tylko to szukanie mimo,że płytki opisane zajmuje trochę czasu.

      Usuń
  5. W tym zamku znajdują się tzw. końskie schody. Rycerze mieli na sobie tyle zbroi, że samodzielnie nie byli w stanie zejść z konia. Wjeżdżali więc po szerokich schodach na piętro, a tam zsadzano takiego rycerza za pomocą dźwigu. Zdjęcia schodów nie mogłam znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mary, jak tam pięknie! Tylko tych koni szkoda, co zakute łby nosić na grzbietach musiały :-( A wiesz, że te kolubryny to stały latami pod Jasną Górą, a kiedy kręcono "Potop", to Dziadek w każdą niedziele prowadził mnie na błonia :-) A tak w ogóle, to kiedy pojawisz sie w Częstochowie? :-) Ewa z mycastle.video.blog nie mogę sie dziś u ciebie zalogować :-/ Przytulaski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, w Cz. byłam kilka razy :)
      Pozdrawiam Cię ciepło :)

      Usuń