Na Kasprowym Wierchu

wtorek, 29 października 2019

W Muzeum Obrony Wybrzeża

9 maja 1945 roku - tuż po zakończeniu II Wojny Światowej, Hel poddał się. Teren Rejonu Umocnionego Hel zajęło Wojsko Polskie. Nasze wojsko zastało na tym terenie wiele budowli militarnych, które były budowane od lat 20. do końca wojny. Obiekty przez wiele lat były niedostępne dla zwiedzających. Dopiero po wejściu Polski do UE  rozpoczęto porządkowanie tego terenu, przeprowadzano prace remontowo-budowlane i od 2006 roku rozpoczęto przygotowywanie wystaw.
Wchodzimy do muzeum. 











































6 komentarzy:

  1. Ilość i jakość zgromadzonych eksponatów jest bardzo ciekawa:) Mają też dużą wartość historyczną:) Ale mnie takie muzea wielce zasmucają, choć są potrzebne na pewno ku przestrodze:)
    Pozdrawiam kolorowo w te coraz chłodniejsze dni:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem ciekawa i chociaż oglądam ze smutkiem to jednak chce widzieć i wiedzieć. Serdeczności :) Dziś w nocy przymroziło -3 *C.

      Usuń
  2. Nie dotarłam tam przy ostatniej bytności! Musze się przypomnieć Przyjaciołom , gdy będę u nich w następnym roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z przyjaciółmi się wybierzesz już po operacji i o lepszej porze roku. Tego Ci życzę.

      Usuń
  3. Ależ tam się zmieniło od lat 80-tych. Ależ cię daleko droga zawprowadziła! Moja kochana, dzielna podróżniczka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jestem ciekawa, nie wiem jak długo, bo już coraz mniej mi się chce:( Pozdrówka przesyłam :)

      Usuń