Na Kasprowym Wierchu

piątek, 25 października 2019

Króle i króliki pokażą najważniejsze zabytki Gniezna

Królik przewodnik zachęca  rodziny z dziećmi do odwiedzenia Traktu Królewskiego. Na stronie Urzędu Miasta znajdziemy szczegóły tego pomysłu.



To mapka ze strony UM. Zaznaczono na niej rozmieszczenie rzeźb królów, rzeźb królików, makiety, infokioski i tablic informacyjnych.
Poszukując królików poruszałam się z wydrukowaną mapką w ręku. Trochę się trzeba za nimi nachodzić.

Mieszko I i Bolesław Chrobry, twórcy Państwa Polskiego.Pomnik stoi przy Muzeum Początków Państwa Polskiego


Nieopodal  królik-bogaty kupiec.


Królik - kolejarz



Królik- żołnierz pruski



Królik - Powstaniec Wielkopolski



Królik-degustator


Królik-murarz


Królik - szofer

Z pośród 15 królików  znalazłam 7. Króliki mają zaprowadzić nas do najciekawszych zabytków miasta. Na dziś mam dość, chociaż miasto niewielkie, ale zabytki nie znajdują się przecież w jednym miejscu. Nogi bolą więc kończę wycieczkę.

8 komentarzy:

  1. Sympatyczny pomysł z tymi królikami. Pamiętam zabawę ze szczycieńskimi Pofajdokami. Bawiłam się z rodziną w "znajdź je wszystkie". Potem pokazywaliśmy sobie zdjęcia, czy każdy każdego znalazł, bo szukaliśmy osobno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Tobie poznałam 13 Pofajdoków ( wikipedia), różnych profesji. Zabawne figurki i ciekawy pomysł.

      Usuń
  2. Fajna zabawa! Znam trochę Gniezno, ale zawsze można uzupełnić swoją wiedzę tą ciekawą zabawą:) Gniezno to przecież była, królewska stolica, więc zabytków i ciekawostek wiele:)))
    Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się jak niektóre miasta różnymi sposobami próbują zainteresować turystów ciekawymi miejscami i zabytkami. Czy Wrocław pierwszy wykorzystał do promocji miasta sympatyczne krasnale ?
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Ale fajne te króliki. Szczególnie mniejsze dzieci mają frajdę jak je po drodze spotykają...
    :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, sama widziałam jak rodzice robili swoim pociechom zdjęcia przy króliczkach :)

      Usuń
  4. Króliki skradły mi serce... A pamiętasz w latach 80-tych krasnolidki we Wrocławiu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krasnale wrocławskie, oczywiście, krasnale były pierwsze :)

      Usuń